"Ze doen wat ze zeggen"

Horecaondernemer Geert Bosman heeft meerdere horecagelegenheden in Noord Nederland. Naam en faam maakte hij met de Swetser feestcafe’s. Hij staat bekend als een vernieuwer in zijn branche. En als een man met een uitgesproken mening die in zijn spaarzame vrije tijd op zee zeilt.

Ik ben via via met MAIN Energie in contact gekomen. Voor mij is het écht belangrijk dat ik een klik heb met de mensen waar ik zaken mee doe. En die klik hadden mijn MAIN accountmanager en ik meteen. Behalve de persoonlijke klik speelt zakendoen op basis van vertrouwen een cruciale rol voor mij. Als je mensen vertrouwen geeft, komt dat vertrouwen ook terug. Dat geldt zeker voor de zakelijke relatie tussen mij en MAIN.

Dat gevoel van vertrouwen vindt je ook in mijn bedrijfsvoering terug. Aannemen en ontslaan doe ik niet zelf, dat doet mijn personeel. Zij vormen een zelfsturend team. Als ik namelijk iemand in een team in een van mijn zaken plaats kan ik dat team helemaal verstoren. Mijn personeel staat elke dag te bedienen in de zaak, ik niet. Ik vertrouw erop dat zij het beste weten met wie ze willen samenwerken. Andere noemen dat innovatief, ikzelf vind het vooral heel logisch en praktisch.

Van MAIN Energie wist ik alleen dat ze focussen op de zakelijke energiemarkt en daar heel goed presteren. Ook had ik gehoord dat MAIN hele korte lijnen heeft met haar klanten. Dus geen callcenter en lange wachttijden. Een belletje naar je persoonlijke accountmanager en hij staat er. Ik weet het, het klinkt alsof ik ‘papegaai’, maar het is écht zo. Ze doen wat ze zeggen, daar houd ik van als nuchtere Fries.

Mijn persoonlijke accountmanager denkt actief met mij mee. Bijvoorbeeld in het geval van een nieuwe, zwaardere elektriciteit aansluiting voor één van onze zaken in Heerenveen. Dat bleek een kostbaar akkefietje. Ik kwam er niet uit. Dus belde ik met mijn MAIN accountmanager. Die adviseerde mij om dat op te vangen met drie kleinere aansluitingen. Een goeie tip. Dat scheelde bijna de helft van de aansluitkosten. Het kon op die manier zei hij omdat op die zaak drie aansluitadressen zaten.
Toen ik later aan mijn netbeheerder vroeg waarom hij dat mij niet daarop had gewezen was zijn antwoord ´je had niet om drie aansluitingen gevraagd´. Kijk, van zo´n houding zakt mijn broek af!
MAIN Energie denkt daarentegen mee in mogelijkheden, niet in beperkingen. Daar hou ik van.

"MAIN denkt in mogelijkheden."

Jij staat bekend als een vernieuwer binnen de horeca. Zelfs collega’s uit Amsterdam komen kijken hoe jij jouw zaken organiseert en inricht.

Misschien kunnen we beter stellen dat ik dingen makkelijk wil kunnen regelen zodat ik wat tijd overhoud om te doen wat ik leuk vind: zeezeilen. En daarin zoek ik naar de laatste mogelijkheden. Zo is binnen onze bedrijven alles aan elkaar gekoppeld. Big data betekent veel voor mij. Die maken inzichtelijk hoe wij ervoor staan. Zo heb ik sinds kort realtime inzicht in ons energieverbruik m.b.v. de app. Daardoor kwam ik erachter waarom we vroeg op de dag al zoveel energie verbruikten. Het bleek dat onze schoonmakers ’s ochtends om 05.00 met ´één klik´ die hele keuken aanzetten. In plaats van alleen het licht. Nu gaat wordt alles pas om 09.00 aangezet. De app attendeerde mij op dit afwijkend energieverbruik en de kosten daarvan. Hoe makkelijk kan het zijn. En het scheelt een slok op een borrel qua energieververbuik.

Hoe belangrijk is de scherpste prijs voor jou?

Daar heb ik een heel diplomatiek antwoord op. Iedereen moet zijn marge hebben, dat begrijp ik als geen ander. Maar zaken zijn zaken. Dus ik ga ervan uit dat mijn persoonlijk accountmanager bij MAIN voor mij de beste marge heeft. En daarmee heb ik prima ervaringen met MAIN.

Menu