"Meedenken met de klant, dat is MAIN"
Adrie BekkersEigenaar Metallure

Metallure

Matallure is een flink aantal jaren geleden klant geworden via een voorganger van Johan van der Velden, mijn huidige energiespecialist. Wat ik waardeer aan MAIN is dat zij voor mij de energiemarkt in de gaten houden en mij bijvoorbeeld laten weten wanneer het een goed moment is om in te kopen. Ook heeft Johan onlangs voor mij een complexbepaling uitgevoerd. Dat betekende dat ik een leuk bedrag terug heb gekregen betreffende de energiebelasting die ik teveel had betaald.

“Wat ik waardeer aan MAIN is dat zij voor mij de energiemarkt in de gaten houden en mij bijvoorbeeld laten weten wanneer het een goed moment is om in te kopen. “

Korte lijntjes en persoonlijk contact

Maar bovenal heeft Johan een hele vervelende situatie voor mij opgelost. Ik had namelijk per abuis tussentijds een overeenkomst getekend bij een andere energieleverancier. Dat betekende dat ik een opzegboete van MAIN kreeg opgelegd. Johan, die toen net werkzaam was bij MAIN, heeft meteen contact met mij opgenomen om erger te voorkomen. Nog diezelfde week was hij op de koffie en heeft een hele goede oplossing voor dit probleem gevonden. Ik blijf een jaar bij mijn huidige energieleverancier en keer daarna terug bij MAIN. Dat heeft Johan echt heel keurig geregeld voor mij.

In de toekomst gaan Johan en ik ons verdiepen in het energiemanagement van ons bedrijf en hoe we dat kunnen uitrollen. Denk daarbij onder andere aan piek management. Als we ons piekvermogen naar beneden kunnen bijstellen scheelt ons dat op jaarbasis een aanzienlijk bedrag. Intussen zijn wij zelf ook al aan de slag gegaan met ons energieverbruik. Zo zijn wij tijdens de eerste Corona maanden in onze drie hallen overgegaan op Ledverlichting.

Metallure metaalfabriek Den Bosch MAIN energie
Metallure lasersnijder

Een hoge standaard

Onze laatste innovatie is dat wij binnenkort gaan werken met een lasrobot. Die zorgt ervoor dat wij continue dezelfde hoge kwaliteit kunnen garanderen. Het is een ontwikkeling waar wij in mee willen gaan omdat het ook een verbreding van het bedrijf betekent en groei op een andere, innovatieve manier. Wij verwachten dat de robot er ook voor zorgt dat wij een nieuwe groep klanten met nieuwe producten kunnen gaan bedienen. De trend is namelijk dat steeds meer bedrijven eisen dat hun producten op een robot worden gelast i.v.m. de steeds hogere kwaliteitseisen. Die kunnen wij waarborgen met de robot. Ook betekent het dat wij geen nee hoeven te verkopen aan die klanten. Alhoewel daar sowieso niet snel sprake van is. Want de lat ligt hoog bij ons en binnen het bedrijf hebben wij een gezonde marge aan overcapaciteit. Want nee verkopen aan klanten doet Metallure niet graag. Net zoals MAIN niet graag nee verkoopt aan haar klanten en ver gaat in het zoeken naar oplossingen. Daar houd ik van.

Andere klantcases

Menu