Menu Direct contact

Wij lopen altijd voorop

Groothandel Plinten & Profielen Centrale (PPC) is niet meer weg te denken uit de wereld van parketteurs en andere vloerspecialisten in Nederland en België. Wat begon als een eenmanszaak is uitgegroeid tot een bedrijf met 115 medewerkers en vier vestigingen. Projectmanager Harold de Graaf geeft een kijkje in de keuken van deze marktleider waar de klant altijd voorop staat en dat zichzelf blijft vernieuwen.

Lees meer

Onze oprichter Drees Klaassen werkte tot 1999 als verkoper bij een groot laminaat bedrijf. Hij zag dat plinten het ondergeschoven kindje waren in de vloerenbranche. Bij vloeren passende plinten waren moeilijk te krijgen of alleen in grote hoeveelheden. Drees zag mogelijkheden, heeft PPC opgericht en is op franco basis plinten per stuk gaan leveren tegen een scherpe prijs. Dat bleek een gat in de markt en binnen twee jaar reden we al door heel Nederland en draaide PPC winst. In de afgelopen 18 jaar zijn wij uitgegroeid tot een totaalleverancier voor de vloerenbranche. Zo hebben wij bij iedere vloer een bijpassende plint uit voorraad leverbaar. Daarnaast heeft PPC het assortiment behoorlijk uitgebreid met vloeren in hout, PVC en laminaat, randafwerking en producten voor installatie, afwerking en onderhoud.

Behalve de extra service van het franco leveren gaan wij écht ver om het onze klanten naar de zin te maken. Oók voor een plintje van twee euro rijden wij rustig naar Groningen. In het geval van een productieklacht over vloeren komen we direct naar de locatie. Blijkt de klacht gegrond dan heeft de klant binnen vier uur een vervangend product, zodat zijn project niet tot stilstand komt. Want daar gaat het om: het project van een klant mag door ons toedoen nooit stil komen te liggen.

Pandppc2

Klanten kunnen trouwens bij ons tot middernacht online bestellen en de bestelling wordt de volgende dag door onszelf geleverd. Natuurlijk doen meer bedrijven dat tegenwoordig, maar wij deden dat als eerste in onze branche. Met ons beheersysteem zijn we zo flexibel dat, als een klant op het laatste moment (zelfs als we al voor de deur staan), beslist een product toch niet af te nemen we het simpelweg niet uitladen. Dan komt er ook geen factuur of credit, dit scheelt veel papierwerk en dat betekent gemak voor onze klanten.

PPC moet je zien als het verlengstuk van het magazijn van de parketteur. Vandaar dat wij heel blij zijn met ons nieuwe pand in Wijk bij Duurstede met 16.000m2 opslag. Daarin hebben we zoveel ruimte en voorraad dat we nooit nee hoeven te verkopen. Er zijn ook veel parketteurs die de dag standaard in een van onze filialen beginnen. Ook daar is een behoorlijke voorraad in huis. Ze laden hun bestelling in en gaan direct door naar de klant. Waarom zou je dan zelf nog een magazijn voor hebben?

Oók voor een plintje van twee euro rijden wij naar Groningen

Het klinkt allemaal simpel en voor de hand liggend, maar nu we de grootste in onze branche zijn en met vijf vrachtwagens en vijftien busjes vijf dagen per week naar klanten door heel Nederland rijden, is het een vereiste dat onze logistieke processen waterdicht zijn georganiseerd en wij blijven innoveren.

Intussen hebben Peter & Lisa Klaassen (zoon & dochter) het bedrijf overgenomen. Ook zij bezoeken regelmatig klanten en staan op beurzen. Persoonlijk contact met onze klanten is heel belangrijk, echt luisteren naar de behoeftes in de markt. Dat is ook wat ons aanspreekt in de manier van werken van MAIN Energie. Daarmee zijn wij 4.5 jaar geleden mee in contact gekomen via onze huidige accountmanager - die vroeger trouwens in onze branche werkzaam was. Hij heeft ons energieverbruik onder de loep genomen en kwam met een goed voorstel. In de loop der jaren is hij met ons mee blijven denken. Ook voor het huidige pand. Daar maken wij nu bijvoorbeeld gebruik van de MAINpoort app. Waardoor we beter inzicht en grip hebben gekregen op ons verbruik. De persoonlijke betrokkenheid met ons bedrijf, dat maakt MAIN uniek in de wereld van de energie.